POLONISTYKA I ŚWIAT WARTOŚCI. EDUKACJA POLONISTYCZNA JAKO WARTOŚĆ (1)

POLONISTYKA I ŚWIAT WARTOŚCI. EDUKACJA POLONISTYCZNA JAKO WARTOŚĆ

Ładowanie
CENA: 125,00 PLN
za
szt.
Czas wysyłki: pięć dni roboczych
szt.
Ładowanie

produkt niedostępny w tej liczbie

dostępna ilość:

dodano produkt

przejdź do koszyka

Numer katalogowy: 3585

Książka prezentująca współczesną refleksję aksjologiczną w dydaktyce języka polskiego jest bardzo ważna i potrzebna. Ufam, że będzie służyć wielu środowiskom zatroskanym o stan edukacji polonistycznej: nauczycielom, dydaktykom akademickim i studentom - dr hab. Krystyna Koziołek.

 

Spis treści

SŁAWOMIR JACEK ŻUREK
Polonistyka wobec świata wartości.
Wartość edukacji polonistycznej

Porządkowanie świata wartości

TERESA KOSTKIEWICZOWA
Nauka o literaturze wobec wartości

MARTA RUSEK
Zaniedbana nauka o pięknie? Słownik "podejrzanych” pojęć - projekt otwarty

ANNA JANUS-SITARZ
Uważność i żarliwość lektury a "duch nowej humanistyki”

EWA JASKÓŁOWA
Fakty i opinie. Narracja europejska w edukacji jako wartość

MARIA KWIATKOWSKA-RATAJCZAK
"Kulturowe DNA” - permanentna zmiana i polonistyczne praktyki inicjacyjne

KRZYSZTOF BIEDRZYCKI
Podstawa programowa do języka polskiego.

Jaka może być? Jaka powinna być?
Propozycja refleksji

WITOLD BOBIŃSKI
Uczeń jako wartość. Porzucona misja polonistyki

JADWIGA KOWALIKOWA
Miłośnictwo polszczyzny pięknej, poprawnej i sprawnej - jako nieodzowny składnik szkolnej edukacji językowej skierowanej ku wartościom

DIMITRINA HAMZE
Komunikacja językowa jako wartość integracyjna w wielokulturowej przestrzeni

MARLENA WILCZAK
Uczestniczenie w kulturze humanistycznej: personalizacja doświadczenia

Wartości w przestrzeni edukacyjnej

MAREK PIENIĄŻEK
Aksjologia wydarzenia lekcyjnego

KRZYSZTOF KOC
Software w szkolnym kształceniu polonistycznym, czyli o znaczeniu aktualizacji teorii dydaktycznych

JOLANTA FISZBAK
Kiedy wartość przestaje być wartością.

Rozważania wokół języka polskiego jako przedmiotu i jego treści

MAGDALENA STOCH
Dydaktyka polonistyczna społecznie zaangażowana - o metodzie projektu grupowego opartego na konsensusie

IWONA MORAWSKA
Trwałość i zmienność wartości jako wyzwanie edukacyjne

MAŁGORZATA PACHOWICZ
O wartościach w kształceniu polonistycznym (na przykładzie programów nauczania wybranych przedmiotów realizowanych w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Tarnowie)

DOROTA KARKUT
Być albo/i mieć… aksjologiczne dylematy współczesnej edukacji polonistycznej wobec postaw przyszłych i obecnych nauczycieli

IWONA MORAWSKA, MAŁGORZATA LATOCH-ZIELIŃSKA
Wspieranie rozwoju zawodowego nauczycieli. Od teorii do praktyki

ELŻBIETA BŁACHOWICZ
O "porządku prawd i wartości” w szkole

MAŁGORZATA WÓJCIK-DUDEK
Pedagogicznie mieszkać. Czy można udomowić szkołę?

Wartości na lekcjach języka polskiego

DARIUSZ SZCZUKOWSKI
Lekcja literatury. Lekcja wspólnoty

JERZY KANIEWSKI
Aksjologiczne perspektywy podręcznikowych interpretacji tekstów kultury na etapie gimnazjalnym

PIOTR KOŁODZIEJ
Liceum, muzeum, mauzoleum… O wskrzeszaniu arcydzieł na lekcjach polskiego

BEATA GROMADZKA
Wartościowanie przestrzeni domu, szkoły i najbliższego otoczenia w polskiej literaturze dla młodzieży (YA) po roku 2004 w kontekście szkolnych praktyk lekturowych

KRYSTIAN MACIEJ TOMALA
"Patriotyzm jutra”. O ewolucji postawy patriotycznej na przestrzeni ostatnich kilku lat na przykładzie interpretacji wiersza Jarosława Lipszyca

MAŁGORZATA ANTUSZEWICZ
Wartości narodowe na lekcjach języka polskiego

BEATA KAPELA-BAGIŃSKA
Dynamika lekcji - dynamika gry. O wartościach gier dydaktycznych na lekcjach języka polskiego

MAGDALENA OCHWAT
Współ(po)dzielony los z migrantami, czyli słów kilka o empatii na lekcji języka polskiego

ZOFIA BUDREWICZ, MARIA SIENKO
O co toczy się gra? W poszukiwaniu sposobów porządkowaniu świata wartości współczesnej młodzieży (na przykładzie wybranych powieści O. S. Carda)

ELŻBIETA PIĄTEK
Zagłada Romów w literaturze.

Perspektywa edukacyjna

Wartość spotkania z literaturą

ANNA WŁODARCZYK
Wartościowe spotkania z literaturą. Poloniści wobec problemu (nie)czytania i interpretacji

DOROTA MICHUŁKA, ŁUKASZ GREGOROWICZ
Czytanie pamięci i emocji. Narracje literackie dla młodego czytelnika - teoria i praktyka odbioru (Rutka Joanny Fabickiej, Agora 2016)

GRAŻYNA B. TOMASZEWSKA
Wygnanie i wdzięczność: Czesław Miłosz Po wygnaniu i Józef Chełmoński - Bociany

BOGUMIŁA BROGOWSKA
Mela Dulska w burżuazyjnym świecie: jak zracjonalizować niepokoje nastolatki?

KAROLINA POL
Czy istnieje coś gorszego od śmierci?
Sienkiewicz w obliczu poststrukturalnych strategii

MAGDALENA MARZEC-JÓŹWICKA
Świat wartości młodych ludzi w świetle wybranych powieści Barbary Ciwoniuk

ELŻBIETA MAZUR
Wartościowanie estetyczne w ekfrazie (na przykładzie wiersza Kobiety Rubensa Wisławy Szymborskiej)

ANNA ADAMIEC
Niejednoznaczna pani Meliton…

W jaki sposób poststrukturalistyczne metodologie literaturoznawcze pozwalają na nowo odkryć bohaterkę?

JUSTYNA ZYCH
Egzotyka (nie)oswojona - portrety Inności w reportażach Joanny Bator i Witolda Szabłowskiego

Wartości współczesnej młodzieży

DANUTA ŁAZARSKA
Gdyby nie wartości, nasz świat byłby "płaski”…
Aksjologiczne rozważania uczniów w świetle myśli filozoficznych Józefa Tischnera

EWA NOWAK
Czy w Dobrocinie wszystko wychodzi na dobre?

Sposoby mówienia o wartościach w szkolnym dyskursie polonistycznym

ANITA GIS
Z uczniami o wartościach. Rozpoznania i refleksje po praktykach studenckich

EDYTA WÓJCICKA
"Aksjologiczne zadomowienie” czy "zagubienie”?
Gimnazjaliści wobec wartości

MAŁGORZATA GAJAK-TOCZEK, BEATA GALA-MILCZAREK
Starość jako wartość. Aksjologiczne rozważania ze studentami polonistyki o wieku matuzalemowym

KATARZYNA PŁAWECKA
Doświadczanie miejsca w wychowaniu do wartości (na przykładzie wypowiedzi studentów z Polski i Litwy)

BERNADETA NIESPOREK-SZAMBURSKA
Dwa światy? O wartościach i wartościowaniu w wypowiedziach młodszych uczniów szkoły podstawowej i uczniów klas gimnazjalnych

ANNA WILECZEK
Ekstremalność jako wartość. Młodzieżowe implikacje językowe

BEATA UDZIK
Komunikowanie wartości w wypowiedziach pisemnych uczniów na przykładzie rozprawek maturalnych

URSZULA KOPEĆ
Czy i kiedy teksty kultury przybliżają uczniom sfery AGOSU i LOGOSU? Punkt widzenia licealistów

PAWEŁ SPOREK
O wartościach w świetle swobodnych wypowiedzi uczniów.

Przestrzeń aksjologicznego projektowania sytuacji lekturowej

PAULINA OSAK
Czy na Miniaturę średniowieczną Wisławy Szymborskiej można patrzeć za pomocą języka? Świat średniowiecznych i uniwersalnych wartości a świadomość językowa uczniów

Wartości w świecie cyfrowym

AGNIESZKA KOPACZ
Edukacja aksjologiczna uczniów epoki smartfona

SABINA WALERIA ŚWITAŁA
Nowoczesne technologie w aksjologicznej służbie edukacji literackiej

ANNA ŚLÓSARZ
Stylometryczne analizy lektur i ich interpretantów. Prolegomena

EWA SZCZĘSNA
Aksjologia - technika - humanistyka. Polonistyczne oswajanie technologii

MARIA SZOSKA
W świecie paradoksu… O współczesnej edukacji filmowej w ramach języka polskiego

IWONA BURKACKA
Nawiązania literackie w memach internetowych jako przejaw kultury kontrmówienia

Indeks osobowy

Stron: 850
Format: B5 (oprawa twarda)
Rok wydania: 2019

Dodaj opinię

Dodaj opinię, dzięki temu również i Ty otrzymasz wiarygodną informację o produkcie

Ładowanie